Wednesday, February 16, 2011

Mr. Smith Goes to Washington

James Stewart is the young and naive senator battling the cynical forces of Washington. Also starring Jean Arthur, Claude Rains and Thomas Mitchell, directed by Frank Capra.

This film is also dated, but not as bad as You Can't take It With You. A film like It's A Wonderful Life still works today since it has an element of a fairytale or a tale of Dickens. In this film that takes place in the more realistic world of politics you lose that element. I still find it a bit hard to believe in Capra's insistence of the decency of the common man, but even an old cynic like me have to confess that I was moved by Stewart's performance towards the end of the film.

3 comments:

  1. Ah ça, c'est un bon film !!!

    Je trouve vraiment interressant votre démarche de revoir tout ces "classiques" plus ou moins connu ou oublié...

    Mais du coup je suis vraiment curieux de connaitre vos gouts cinématographique...(je suis très curieux, surtout quand il s'agit de cinéma...)

    Avez-vous des films "fétiches", des films que vous qualifiriez d'indispensables voir d'immanquables ??

    ReplyDelete
  2. J'aime beaucoup de films et beaucoup de genres! C'est difficile de choisir des films favoris. Days of Heaven de Malick j'aime bien, mais aussi Aliens, Fanny and Alexander, Animal House et Down by Law. Aki Kaurismâki est mon realisateur préféré. Il y a une liste sur le page de profile.

    ReplyDelete
  3. Merci pour la réponse... je suis d'autant plus curieux que certains films que vous nommé ne me disent rien... en même temps je les connais peut être par leur nom en français...

    je vais mettre au clir tout cela !

    ReplyDelete